2011. november 12., szombat

Kék mese XXIX. fejezet - A zsáklaki novemberfa



Jól tudjuk, hogy a Megyében minden hónapot, amely ünnep nélkül múlik el, unalmasnak tartanak a hobbitok. Az őszi arató-, betakarító-, szüretelő-bálok után csendes időszak következik egészen a téli napforduló ünnepéig. A hajnali fagyok beköszöntével még a séta sem esik olyan jól, ugyan jól meggondolja hát a hobbitnép, kilépjen-e a meleg konyhából, hacsak nem jószágot etetni, avart söpörni.

Ám a Béke első éve, mint annyi mindenben, e tekintetben is újat hozott. A Zsáklakban már napok óta nagy volt a sürgés-forgás. Szekerek érkeztek, amelyekről aztán hosszú szakállú törpök rakodtak le hatalmas, Elesszár király címerével lepecsételt dobozokat. A régi, elpusztult Tanácsfa helyére ültetett aranylevelű mallorn köré állványzatot ácsoltak. Közelről s távolról gyűltek a kíváncsi hobbitok, összedugták fejüket és találgatták, ugyan mit eszelt ki Frodó gazda. Néhányan még fogadásokat is kötöttek, hogy vajon valami olyan boszorkányos eltűnést akar-e produkálni, mint annak idején Bilbó úr. Ám ahogy leszállt az este, csípős hideg lett. A hobbitnép lassacskán hazaballagott a meleg kemencéhez, kupa forralt borhoz.



Akkoriban én is a Megyében vendégeskedtem Csavardi Tatánál, a Zsáklak tőszomszédságában. November havának 12. napján csendes napsütésre, az évszakhoz képest kellemes időre ébredtünk. Mikor az ablaktáblákat kinyitottam, nagy zsivaj ütötte meg a fülem. Kiszaladtam, s látom ám, hogy a Tanácsfa körüli állványzat eltűnt, a felső ágakon hatalmas koszorú forgott, csillogó-villogó gömbökkel kirakva, színes szalagokkal díszítve. A hobbit-palánták körbe-körbe szaladtak, igyekeztek elkapni a szalagokat. Ahogy egy-egy pántlikát meghúztak, a színes gömbök felgyúltak, csak úgy hányták a fényt ezer színben! Így ismerték meg a megyeiek az ősi gondori szokást, a novemberfa állítást. Estére nagy tüzet raktunk, nyárson sült malacot, tyúkot ettünk, forró puncs is volt bőven. És mivel a koszorút egészen a Napfordulóig kell őrizni a hagyomány szerint, Júle-ünnepig nem volt panasz, hogy unalmas a tél-elő!

A zsáklaki novemberfa koszorúját hoztam el ma, meséljen a közelgő ünnepvárásról. Szép estét, színes fényekkel csillogót!

Minta: tényleg Pyramid-ring sorozatba kezdtem, nagyon megfogott ez a minta, már van jópár félkész karikám :) Audrey, köszönöm a mintát! Kicsit nagyon eltakarják a kásák a gyönyörű, kéken-zölden-lilán csillogó csiszoltakat - cseh kása, lehet, hogy nem is 15/0-s hanem 13/0-ás? Sebaj, majd kitalálok más díszítést, hogy jobban érvényesüljenek a csiszik :)

16 megjegyzés:

  1. Gyönyörű! Ha hordanék sötétet, ez közte lenne:) Majd anyósom kap ilyet:) Egyszerűen gyönyörű!

    A történetet élvezettel olvastam.Mint mindíg:) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Annyira szép! Csoda, hogy nem vitte el egy szarka! Úúúúgy csillog. És hát a történet is...

    VálaszTörlés
  3. Csodás a karika is, meg a mese is. ráadásul pont ezt a mintát keresem... Köszönöm, Cimbi!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó a mese!!A zsáklaki novemberfa koszorúja meg nagyon szép munka!

    VálaszTörlés
  5. Imádnivaló, csodaszép novemberfa koszorú, imádnivaló mesével! Köszönöm megint!!!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű a koszorú-medál. Köszönöm a mesét is!:))

    VálaszTörlés
  7. Alomszep koszorut keszitettek a November fara :)
    Annyira gyonyoruen csillognak a csiszik mintha igazandibol fel lenne oltva a lampa.
    Szerintem igy is csodaszep de ha 15 os kasaval csinalod akkor nyilvan jobban megmutatjak magukat a csiszik.
    Koszi a fantasztikus meset :) Puszi

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű szép, komoly darab! Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  9. Cimbike...nem baj, hogy eltakarják egy kicsit....gyönyörűség ez a karika.....tán még jobban tetszik, mint a másik!Látszik ott minden, aminek látszani kell!

    VálaszTörlés
  10. A zsáklaki novemberfa koszorúja nagyon szép,
    azon tűnődtem, hogy tudsz ennyi szépséget összefűzni?
    És végül arra jutottam, hogy csak akkor lehetséges ha ügyes vagy.....
    esetleg titokban a tündérek, manók, és mindenféle mesealakok hálából megfűzik,
    Te csak rá kell gondolj és ott is van:))))
    Na mit szólsz kitaláltam?????

    VálaszTörlés
  11. Már én is régóta szemezek ezzel a mintával ...
    A tied csodálatos lett.

    VálaszTörlés
  12. Nekem a csiszik ragyognak! Tényleg olyanok benne, mint a lámpásban a színes égők, csili-vili koszorú :-))Imádom!!! A mese pedig elvarázsolt :-)

    VálaszTörlés
  13. Ragyognak,s a szívembe is melegséget varázsolnak, szinte éreztem az illatokat.

    VálaszTörlés